Vanliga frågor

Kontrollera om just din fråga har besvarats tidigare av oss bland frågorna nedan.


Varför skiljer sig summan på fliken Tidbank från Tidbank-summan på min Tidrapport?

Tidbanken kan justeras av administratören som inkluderas i summan på rapportsidan.

Jag råkade stänga min rapport, men har timmar kvar att registrera. Vad gör jag?

Be din administratör låsa upp rapporten igen.

Jag har registrerat timmar på en månad, varför syns de inte i historiken?

För att tid ska visas i historiken måste man stänga rapporten. Det är endast registrerad tid på stängda rapporter som är tillgängliga för uppföljning.

Vad innebär det om en användare är markerad som komp?

Denna användare har tillgång till tidbank och tidjusteringar och jobbar vanligtvis som tillsvidareanställd.

Vad innebär det om en användare är markerad som aktiv?

Denna användare kan logga in i Tido och registrera sin tid.

Jag är administratör och skulle behöva redigera tid i en tidrapport hos en medarbetare, hur gör jag då?

Administratören har tillgång till alla användares uppgifter och kan efter godkännande från medarbetaren logga in med dennes uppgifter för att redigera tid.

Vad händer om jag ändrar sysselsättningsgrad mitt i en månad?

Så länge rapporten för den användaren och den månaden inte är stängd är det inga problem att ändra sysselsättningsgrad.

Jag råkade radera en användare, hur återställer man den personen?

Kontakta supporten mha. frågeformuläret här bredvid, ange företag och vilken anställd det gäller så återställer vi den personens information och rapporter.

Jag har tappat bort mina inloggningsuppgifter, hur återställer jag dem?

Kontakta din Tido-administratör för uppgifter. Om du enbart glömt lösenord så använd länken strax ovanför inloggningen.

Skicka oss din fråga!

Vi strävar efter att besvara alla förfrågningar inom 24 timmar under kontorstid.